Psalmul 118:24

Aceasta este ziua pe care a făcut-o Domnul: să ne bucurăm şi să ne veselim în ea!
Psalmul 118:24

Monday 20 February 2017

Colier tubular din mărgele, în lucru.

     Am revenit!
     Am desfăcut bucățica aceea de tubuleț croșetat din mărgele cu care „mă lăudam” data trecută, și am luat-o de la capăt. De data asta m-am străduit să o fac fără greșeală. După măsurători și calcule laborioase am ajuns la concluzia că am nevoie de cca 650 de mărgele ca să fac o brățară. Am înșirat necesarul de mărgeluțe pe fir, și m-am apucat de lucru. Mărgeluțele mi-au ajuns fix pentru 11,5 cm de brățară, adică nici pe de parte suficient.


 Plus că mi se pare prea gros tubulețul pentru o brățară și cred că la grosimea asta ar merge mai bine un colier. Așa că dă-i și înșiră la mărgele. Dacă-l fac de 46cm, asta ar însemna cam 2600 mărgeluțe în total 😱. Acum stau și mă întreb cu cât se vând astfel de coliere, având în vedere că mărgelele toho nu sunt ieftine și nici munca la ele nu e chiar floare la ureche. Am găsit la 100 lei, la 200 lei, la 70euro, 260 lei, si la... 45 sau 50 lei. Cele cu 45-50 lei sunt din mărgele de nisip simple, și asta se vede, pentru că acele coliere par „șifonate” din cauză că mărgelele nu sunt uniforme.

Am găsit un progrămel care mă ajută să-mi fac singură modelele care îmi trec prin cap, cu ce culori vreau, și vreo două seri doar pe el m-am jucat. N-am prea multe culori de mărgele, doar vreo 5, și alea alese așa de „bine” că nu pot face prea multe combinații. Dar iată cum vreau să arate următorul colier:

Turquoise-ul pe care-l am eu e mai frumos decât cel din imagine, și portocaliul meu e mai degrabă un corai, dar în linii mari cam asta ar fi ideea.

Se pare că primăvara încă mai are de așteptat.
La noi a nins feeric ieri aproape toata ziua. Dimineata ne-am trezit cu un cer frumos, albastru, presărat cu norișori, si cu pădurea și munții albiți de zăpadă.
Dacă aș spune că mi-e ciudă, aș minți. Îmi place zăpada. M-am săturat de iarna geroasă cu zile scurte, cu puțină lumină, dar de fulgi, de ninsoare, nu cred că am cum să mă satur. Fulgii sunt fulgi și au ceva magic.

Aici e la mine acasă:


 O săptămână frumoasă să avem!
ella.




8 comments :

  1. Fain de tot.
    Stii, ca sa nu mai insiri pe ata margelutele, exista si metode cu acul. Cauta pe youtube si o sa vezi ca pare a fi mai simplu si nu mai trebuie sa calculezi la nesfarsit.
    Chestia de la postarea anterioara, cu sesiunea, o stiu foarte bine :) Cand esti in sesiune ai face lucru de mana cu maaaare spor :))) Bine ca ai trecut cu asa medie si acum poti sa faci ce-ti place cand si cat ai tu chef, "legal"! Bravo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult, Cristina!
      Si mie mi se pare o lecuta mai usor cu acul, dar avantajul ăstora croșetate e că odată înșirate pe fir, le poți lua oriunde după tine să lucrezi și nu trebuie neapărat să stai la o masă ca să poți lucra. Dar o să încerc și cu acul, măcar de curiozitate.
      Te îmbrațișez!

      Delete
  2. Bravo! Sunteti o harnicuta talentata! Aveți un peisaj superb!

    ReplyDelete
  3. Pai crezi tu ca eu nu stiu?De indemanare n-om duce lipsa,numai ca materialele sunt problema(aici nici nu se prea gasesc,nu prea ai de unde alege,ce e mai frumusel si mai de calitate e scumpu).In general tot ce inseamna arta necesita bani,cum altfel.Fire textile,vopseluri,lacuri ,de sevalet,panza pentru pictura nici nu mai zic.
    Uite eu mi-as tese ii,macar o ie,ca panza buna costa si ea...
    Ei,despre iarna gandesc la fel ca tine,cu frigul nu ma impac,iubesc soarele,dar zapada imi place,natura ninsa,fulgii vazuti pe cerul noptii,si ,nu in ultimul rand, pufosenii curioase inaintand cu greu,ori zbenguindu-se ,prin nameti.
    Intr-adevar,iti pot fi de ajutor cateva tutoriale video de pe youtube,cu siguranta vei gasi.
    Spor la noi mestesugareli!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Mikaela!
      Chiar asa, de ce nu ne gasim si noi indeletniciri mai putin costisitoare? Ca de exemplu gogosile. Sa facem, frate, gogosi pentru tot blocul macar o data pe saptamana! :))
      Te pup!

      Delete
  4. Vă pup! Și vă urmăresc cu mare drag și mai ales admirație! Baftă în continuare la tot ce v-ați propus să realizați....! Vechea....Lorelei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Va multumesc frumos si va imbratisez cu drag! Sunteti un om deosebit!

      Delete